Elän opiskelijabudjetilla, okei. Siitä huolimatta. Vaihdoin eilen luomuun ainakin hetkeksi. Ostin luomujogurttia, luomuomppuja, luomujuustoa ja luomurusinoita.

Yleensä en osta ikinä mitään luomuna.

En vain pidä ajatuksesta että syön ruoan lisäksi myös aimo annoksen mitä kaikkea antibiootteja, hormoneja, torjunta-aineita, ... Varsinkin tässä maassa. Suomessa ehkä saattaisinkin olla suurinpiirtein tyytyväinen siihen normitavaraan mutta kaikkialla asiat ei ole niin hyvin, varsinkaan lihatuotteiden kohdalla. Kasvisyöjänä en lihaa toki paljoa (hehe) syökään mutta maitotuotteita tulee kulutettua. Niin en enää kestänyt ajatusta mitä shaissea sitä mahdollisesti syö.

Olen jo rakastunut ajatukseen luomuna ostamisesta. Siis tietenkin vain joitain tuotteita; niitä mitä on tärkeämpää luomuna ostaa. Maitotuotteet, omenat, porkkanat (olen porkkanoiden suurkuluttaja..) luomubanaanitkin olivat muuten 'halpoja'.

Minun kroppani kiittää. Ja se raha ei mee mihinkään turhuuteen kuten vaatteeseen jota en ikinä pidä päällä. Ei, se menee siihen materiaan mitä minun kroppani käyttää hyväksi ja millä se rakentaa hyvinvointiaan.

Eikä se tule paljoakaan kalliimmaksi kun tietää mitä on tekemässä. Enkä halua elää niin köyhäläisen elämää että joudun tunkemaan kurkkuuni paskaa. Ei, minä olen arvokkaampi.